Zgłoszenie szkody w kraju i zagranicą
Zgłoszenie szkody
Po rozpatrzeniu szkody zgłoszonej przez klienta następuje wewnętrzny proces rozpatrywania szkody przez importera.
- Wniesienie o rozpatrzenie szkody przez importera odbywa się na podstawie noty uznaniowej z wartością netto (bez VAT).
- Dane dotyczące szkody należy wprowadzić za pomocą przeznaczonego do tego celu narzędzia SAGA/2*, aby nota uznaniowa została uwzględniona:
- data zakupu opony
- rodzaj uszkodzenia
- data naprawy
- numer części
- kwota netto
- numer naklejki hologramowej
- Uszkodzone opony należy przechowywać dla ewentualnej ekspertyzy przez 30 dni.**
- Tak samo należy przechowywać oryginał faktury wraz z unieważnionymi naklejkami hologramowymi oraz kopię wypełnionego paszportu ubezpieczenia.
* Jeżeli importer wykorzystuje przy rozpatrywaniu gwarancji narzędzie SAGA/2.
** Możliwe są także inne regulacje dla poszczególnych krajów.
Uszkodzenie opony za granicą
Zasadniczo wymagania odnośnie rozpatrywania zgłoszenia szkody oraz etapy ekspertyzy i oceny uszkodzenia są takie same,
jednak:
- Klient musi wymienić oponę u partnera Volkswagena, a następnie wystąpić
o zwrot kosztów.
- Rozpatrzenie szkody następuje w późniejszym terminie u firmy partnerskiej w rodzimym kraju klienta.
- Dostarczenie uszkodzonej opony nie jest wymagane, w tym przypadku wystarczy okazanie zdjęcia z widoczną szkodą.
- Ustalona wartość pozostała na podstawie pierwotnej kwoty netto zostanie przyznana w formie noty uznaniowej.
- Zgłoszenie szkody odbywa się w taki sam sposób w systemie zarządzania dokumentami za pomocą narzędzia SAGA/2.*
* Jeżeli importer wykorzystuje przy rozpatrywaniu gwarancji narzędzie SAGA/2.