Zadowolenie klienta dzięki umiejętnemu doradzaniu

Zadowolenie klienta dzięki umiejętnemu doradzaniu

W jaki sposób sprzedawca osiągnie zadowolenie klienta?

  • Skuteczni sprzedawcy dbają o pozytywną atmosferę podczas rozmowy.
  • Sprzedawcy, którzy osiągają sukcesy, pomagają swoim klientom w podjęciu decyzji.

Cel: zbudowanie zaufania

Już zazwyczaj po kilku sekundach wiadomo, czy sprzedawcy uda się zbudować pozytywną atmosferę rozmowy.

Tacy „spieszący się” klienci z pewnością są Ci znani.

Jak zatem zachęcić klienta, aby zechciał podejść z nami do auta i pozwolił sobie doradzić?

Jakie sformułowania pozwolą zbudować podstawy zaufania?

1. „W porządku Panie Kowalski. Obejrzę Pana auto później. Jeśli coś wyniknie, będę do Pana dzwonić!”

lub

2. „Panie Kowalski, to nie potrwa długo. A jeśli będzie trzeba coś wyjaśnić,
nie będę już musiał Pana więcej niepokoić!”

lub

3. „To zajmie tylko chwilę Panie Kowalski. Jeśli pojawią się jakieś pytania,
to od razu je wyjaśnimy i o 17.00 na pewno dostanie Pan auto z powrotem.
To jak, podejdziemy na chwilę do Pana samochodu?”