Doradztwo serwisowe i sprzedaż opon

Przykład z działalności salonu samochodowego

Doradca serwisowy Piotr Nowak prowadzi rozmowę telefoniczną z panem Janem Kowalskim.

Pan Jan oddał swoje auto do serwisu wczesnym rankiem.

Podczas wstępnego przeglądu w warsztacie stwierdzono, że głębokość bieżnika opon samochodu wynosi 2 mm.

Jak myślisz? Czy klient jest zadowolony z serwisu salonu? Czy taka sytuacja może się zdarzyć również w Twojej firmie?

Sprawdź jakość usług swojego salonu, obejmujących przegląd opon
w ramach doradztwa serwisowego.

Które z poniższych twierdzeń jest prawdziwe, jeśli chodzi o obsługę serwisową w Twoim salonie …

  • Stan opon jest sprawdzany i dokumentowany podczas wszystkich usług serwisowych.

  • Zasadniczo prosimy klienta o wyrażenie opinii na temat stopnia zadowolenia z ogumienia jego samochodu.

  • Klient otrzymuje informację zwrotną o stanie swoich opon od doradcy serwisowego.

  • W przypadku, gdy resztkowa głębokość bieżnika wynosi 3 mm i mniej (dla opon zimowych od 4 mm) wszyscy doradcy serwisowi aktywnie zachęcają klientów do kupna nowych opon.

Najlepszy wynik to cztery prawdziwe twierdzenia. Wtedy zadowolenie klienta
w Twoim salonie jest wyjątkowo wysokie. Jeżeli nie możesz w pełni zgodzić
się z poszczególnymi twierdzeniami, przyczyny tego mogą mieć swoje
źródło w organizacji Twojego salonu lub w podejściu Twojego zespołu
do sprzedaży
.