Zobowiązania sprzedawcy

Zobowiązania sprzedawcy

Sprzedawcy muszą informować kupujących o parametrach opon
w odniesieniu do efektywności energetycznej, przyczepności na mokrej nawierzchni oraz zewnętrznego hałasu toczenia
. Dotyczy to również opon, które nie są wystawione w salonie sprzedaży, ale prezentowane na przykład
w materiałach sprzedażowych lub oferowane w Internecie.

Techniczne materiały reklamowe, które zawierają parametry techniczne opony (rozmiar, markę, profil) – np. cenniki, strony internetowe, oferty lub ulotki – a także faktury, wystawiane przy sprzedaży opon nabywcom prywatnym lub firmom, muszą także zawierać informacje identyfikujące opony. W tym przypadku nie jest wymagane przedstawianie wizerunku kompletnej naklejki, wystarczy podanie informacji o oznaczeniach opony wraz z określeniem klas.

Kolejność:
1. Klasa oporu toczenia (A-G)
2. Klasa przyczepności na mokrej nawierzchni (A-F)
3. Wartość hałasu (w dB)
4. Klasa hałasu (1-3)

Przykład: Goodyear 205/55-16 91H UG8, E-C-69 dB -1.

Alternatywnie można wydrukować naklejkę lub dołączyć fakturę w formie nalepki.