Znaczenie ceny

Znaczenie ceny

Sprzedawcy obawiają się często, że ich klienci uzależniają decyzję o zakupie przede wszystkim od ceny. W wyniku tego sami zazwyczaj zbyt szybko sprowadzają temat rozmowy do ceny.

Jak sądzisz, ilu nabywców opon faktycznie uzależnia swoją decyzje
o zakupie od ceny? Spróbuj oszacować.

A. Więcej niż 50 procent klientów stawia cenę na pierwszym miejscu podczas zakupu opon.

B. Mniej niż 20 procent kupujących opony podejmuje decyzje tylko ze względu na cenę.

C. Niecałe 10 procent podejmuje decyzję tylko dlatego, że skusiła ich cena.

Należy jednak pamiętać, że ta statystyka uwzględnia wszystkich nabywców
opon. Niezależnie od tego, czy chodzi o sprzedaż u dystrybutorów opon,
w salonach samochodowych, czy też w dyskontach.

W salonach Volkswagena pojawiają się raczej nabywcy, którzy cenią sobie jakość. Klienci, którzy kupują tylko ze względu na cenę, stanowią tam jeszcze mniejszy odsetek wśród wszystkich kupujących opony.

Klienci salonów samochodowych jeżdżą autami z górnej półki i o młodszych rocznikach, a decyzje o zakupie podejmują z reguły na podstawie wielu innych czynników. Jakie to kryteria, dowiesz się na kolejnych stronach.

Na wykresie przedstawiono, jaki odsetek stanowią poszczególne typy nabywców opon.