Wprowadzanie do obrotu pojedynczych opon
pojedynczych opon
Aktywne wprowadzanie do obrotu pojedynczych opon jest możliwe
w salonie samochodowym podczas następujących sytuacji:
- Wymiana zużytych opon oferowana przy okazji przechowywania kół klientów
- Wymiana opon w samochodach używanych na skutek rozmów sprzedażowych
- Wymiana opon w samochodach klientów w ramach codziennej sprzedaży usług serwisowych
Przeprowadzimy analizę potencjałów poszczególnych sytuacji na podstawie wartości sprzedaży w naszym wzorcowym salonie.
Sprzedaż opon w wyniku zapotrzebowania na wymianę opon
w przechowywanych kołach klientów
Zgodnie z ogólnym doświadczeniem
- ok. 10 – 15% magazynowanych kompletów kół wymaga wymiany opon
- to zapotrzebowanie występuje sezonowo, czyli 2 x w ciągu roku
- średnio dla jednego samochodu wymienia się 2,3 opony.
Sprzedaż opon w ramach modernizacji używanych samochodów.
Zanim przejdziemy do analizy możliwych celów sprzedażowych podczas codziennej działalności serwisu, obejrzyjmy najpierw wyniki badań rynku.
Badanie uszkodzonych opon
Z różnych badań pojazdów nieustannie wynika, że ok. 20% opon wykazuje lekkie lub poważne uszkodzenia, albo zbyt małą głębokość bieżnika. To oznacza, że podczas każdego zdarzenia serwisowego zachodzi w przypadku ok. co piątego pojazdu możliwość wprowadzenia opon do obrotu.
Sprzedaż opon podczas codziennej działalności serwisu
Z badań rynku wynika, że w przypadku ok. co piątego samochodu osobowego istnieje zapotrzebowanie na wymianę opon. Ta wartość
w Twoim salonie będzie raczej nieco niższa, ponieważ obsługiwane w nim samochody charakteryzują się młodszymi rocznikami w porównaniu do wszystkich samochodów obecnych na rynku. Z tej przyczyny zapotrzebowanie w salonie samochodowym jest definiowane nieco bardziej powściągliwie.
Pobierz: Codzienna sprzedaż usług serwisowych
Suma potencjałów we wszystkich obszarach
Przy końcowej analizie potencjałów we wszystkich obszarach wyłania się następujący obraz dla całego potencjału przy wprowadzaniu do obrotu pojedynczych opon.