Sprzedaż nowych samochodów

Wprowadzanie opon do obrotu przy sprzedaży
nowych samochodów

Zgodnie z ogólną zasadą: wraz ze sprzedażą nowego pojazdu powinno rozpocząć się wprowadzanie do obrotu kół i opon. Ważne jest, aby klient wiedział już na początku, że jego salon samochodowy jest też jego przyszłym usługodawcą w zakresie kół i opon.

Najłatwiej odbywa się to na rynkach o dużych wskaźnikach wymiany opon zimowych takich jak Austria, Szwajcaria, Niemcy oraz kraje skandynawskie. Wskaźnik wymiany opon wynosi tam ok. 90% w odniesieniu do całego wolumenu samochodów.

Salony samochodowe w krajach o intensywnej sprzedaży opon zimowych mogą przyjąć za punkt odniesienia następujące fakty i wnioski oparte na ogólnym doświadczeniu:

Ponieważ już zazwyczaj na etapie konfiguracji nowego auta w fabryce klient ma do wyboru wiele interesujących kół, szanse na wprowadzenie do obrotu kompletnych kół letnich nie są zbyt duże:

Kompletne koła letnie sprzedają się najlepiej w sytuacjach, kiedy oferuje się atrakcyjne „doposażanie” w koła samochodów z magazynu lub podczas promocji związanych ze sprzedażą modeli specjalnych.