Przechowywanie kół klientów
Potencjały dla magazynowania kół klientów
Salon samochodowy ma dobre powody, aby aktywnie oferować klientom usługę przechowywania kół i opon:
-
Dwa dodatkowe kontakty z klientem w ramach obsługi serwisowej w ciągu roku pomagają zbudować jego lojalność.
- Dla klienta oferta przechowywania kół stanowi dopełnienie kompleksowego serwisu.
- Przechowywanie zestawów kół tworzy automatycznie zapotrzebowanie na nowe opony.
- Przy okazji dodatkowych kontaktów z klientem można prowadzić sprzedaż produktów i usług powiązanych i tym samym generować dodatkowe dochody.
Wyzwania związane z przechowywaniem opon
Dla salonu samochodowego z jednej strony jest to wyzwanie związane
z pojemnością magazynu z drugiej zaś z kwestią organizacji. Wiele salonów samochodowych osiąga wskaźnik przechowywania kół w granicach 10 – 15%.
Uwzględniając wyniki badań klientów, pozostaje mieć nadzieję, że salon
w kolejnych latach opracuje koncepcję, pozwalającą na zwiększenie powierzchni magazynu oraz swojej wydajności.