„Szeroka” kontra „wąska” przy suchej i mokrej nawierzchni

Manewrowanie na suchej nawierzchni

Szersze wersje opon mają większą powierzchnię styku z nawierzchnią drogi,
a ich konstrukcja zapewnia bardziej bezpośrednie przenoszenie siły z układu kierowniczego.

Manewrowanie i hamowanie na mokrej nawierzchni

Podobnie jak w przypadku suchej nawierzchni, tak i przy mokrej, podczas manewrowania i hamowania kluczową rolę odgrywają powierzchnia styku opony z nawierzchnią drogi oraz konstrukcja opony. Szersze wersje opon mają większą powierzchnię styku z nawierzchnią drogi, a ich konstrukcja zapewnia bardziej bezpośrednie przenoszenie siły z układu kierowniczego.

Jak dochodzi do aquaplaningu

Węższa opona musi wyprzeć w sumie mniej wody. Poza tym lepiej ją rozprowadza i dzięki krótszej drodze odprowadzania szybciej kieruje ją na zewnątrz. Z kolei szersze opony dzięki swoim rowkom wzdłużnym oraz optymalnej rzeźbie bieżnika zapewniają odpowiednie wyrównanie.