Korzyści – argumentacja

Korzyści – argumentacja

Kto chce przekonać swoich klientów, musi umieć przedstawiać argumenty
w zdecydowany sposób. Jaki argument jest jednak dobry i kiedy jest przekonujący? Struktura językowa dobrej argumentacji składa się z trzech części:

  • Punkt wyjściowy dla argumentów sprzedażowych stanowią cechy oferty. Mogą to być parametry produktów lub usług.

  • Należy pamiętać, aby nie tylko przedstawić klientowi poszczególne cechy,
    ale także objaśnić ich funkcje i skuteczność.

  • A na koniec najważniejsze. Pokaż klientowi, jakie zalety i korzyści
    w praktyce
    przyniesie mu wybór Twojej oferty. Ma to największy wpływ
    na dokonanie sprzedaży!

To była doskonale zbudowana argumentacja, dostosowana do potrzeb klientki. Argumentacja jest dobra, kiedy na końcu zwracamy się osobiście do klienta:

„Dla Pana/Pani oznacza to …” lub „To zagwarantuje Panu/Pani …”

Warunkiem zorientowanej na cel argumentacji jest jednak szczegółowa
analiza potrzeb klienta. Nasz klient poczuje, że został dobrze poinformowany
i podejmie decyzję, która będzie dla niego odpowiednia.