Potencjał sprzedaży i jego wykorzystanie

Potencjał sprzedaży w salonie samochodowym

Mnożąc liczbę pojazdów klientów przez wartość współczynnika wymiany opon, otrzymasz indywidualny potencjał sprzedaży kół i opon w salonie samochodowym.

Jak już wspomniano powyżej, kanał dystrybucji salonu samochodowego ma ok. 21% udziału w naszym wzorcowym rynku. Ta kalkulacja uwzględnia łączny wolumen pojazdów wszystkich marek. We własnym salonie samochodowym aspiracje powinny być jednak znacznie wyższe, w końcu dobrze zna się swoich klientów i tym samym ma się bezpośrednie szanse na wprowadzenie nowych produktów do obrotu.

Pobierz: Potencjał sprzedaży w salonie samochodowym

Wskaźnik wykorzystania potencjału sprzedaży
w salonie

Teraz obliczymy wskaźnik wykorzystania potencjału sprzedaży. Nasz wzorcowy salon sprzedał w zeszłym roku 1503 koła i opony. Jeżeli ten wynik podzielimy przez potencjał sprzedaży salonu, otrzymamy wskaźnik wykorzystania potencjału sprzedaży.

Wynoszący 21,21% wskaźnik wykorzystania potencjału sprzedaży odpowiada wprawdzie udziałowi kanału dystrybucji w naszym wzorcowym rynku, jednak spokojnie obie wartości procentowe mogą zostać zwiększone. Dlatego w następnym rozdziale zbadamy na jakich obszarach wprowadzania produktów do obrotu sprzedaż salonu radzi sobie świetnie, a gdzie jeszcze mogą pojawić się dodatkowe szanse.

Pobierz: Wskaźnik wykorzystania potencjału sprzedaży w salonie samochodowym