Pośrednie systemy kontroli ciśnienia w oponach

Pośrednie systemy kontroli ciśnienia w oponach

Te systemy nie dokonują pomiaru faktycznego ciśnienia w oponie, lecz mierzą prędkość obrotową pojedynczego koła. Ponieważ przy spadku ciśnienia zmienia się obwód toczny opony, to tym samym wzrasta liczba obrotów koła, w którym nastąpił spadek ciśnienia w porównaniu do innych kół. Na podstawie tej różnicy zostaje ustalona wielkość spadku ciśnienia w oponie,
o czym kierowca jest niezwłocznie informowany.

System pośredniego pomiaru jest nie tylko tańszy, ale także bardziej opłacalny podczas serwisu w warsztacie, gdyż nie wymaga instalacji dodatkowych komponentów, ani czujników przy wymianie opon na zimowe. Skutkuje to również krótszym czasem obsługi w warsztacie podczas wymiany opon.

W pośredni system pomiaru ciśnienia są wyposażone następujące modele Volkswagena: Polo, Golf, Jetta, EOS, Beetle, Scirocco, Touran, Tiguan, Passat, Sharan, Caddy oraz T6 Multivan.

Więcej informacji na temat poszczególnych systemów znajduje się
w przygotowanej do pobrania broszurze „Pomoc przy argumentacji”.