Technologia i sposób działania
Zasada działania technologii Seal w 3 punktach:
- Zewnętrznie opona AirStop® jest zasadniczo nie do odróżnienia od normalnej, standardowej opony. Jedynie oznakowanie specyficzne dla producenta jednoznacznie wskazuje Państwu, że jest to opona wykonana
w technologii Seal.
- Wewnątrz opony występują jednakże znaczne różnice: znajduje się tutaj specjalna warstwa wykonana z lepkiej masy powlekającej.
- A jakie właściwości ma ta lepka masa powlekająca? Połączona jest ona
z wewnętrzną stroną bieżnika, co oznacza, że gdy powierzchnia bieżnika zostanie przekłuta przez element obcy, przykładowo gwoździem, to masa ta jest w stanie całkowicie otoczyć gwóźdź i tym samym uszczelnić oponę.
Lepka masa powlekająca jest warstwą wykonaną z kauczuku butadienowego. Masa ta jest umieszczona pomiędzy barkami opony
i połączona na stałe z bieżnikiem.
Zapewnia ochronę w przypadku przebicia opony o średnicy do 5 mm,
do którego doszło poprzez bieżnik opony. Jest to najczęstsza przyczyna uszkodzenia opony!
Gdy tylko dojdzie do przebicia bieżnika opony lepka masa otacza obcy element i natychmiast uszczelnia uszkodzone miejsce. Dlatego też można kontynuować jazdę do najbliższego warsztatu partnerskiego firmy Volkswagen – nawet w przypadku, gdy opona została przebita kilkakrotnie.
Takie rozwiązanie zapobiega wydostawaniu się powietrza z opony nawet w sytuacji, gdy element obcy zostanie usunięty z osnowy. Jest to możliwe dzięki właściwościom masy powlekającej, która całkowicie wypełnia miejsce przebicia i pozwala tym samym na utrzymanie stabilnego ciśnienia powietrza w oponie.